دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چگونه فروشنده خوبی باشیم؟

چگونه فروشنده خوبی باشیم؟

راهکارهای بهبود فروش در کسب و کار

توانایی فروش چیزی به کسی - چه محصول، یک خدمت یا یک ایده باشد - مهارت اساسی در هسته بسیاری از مشاغل در دنیای تجارت است. همه چیز فروش، به این نیست که با خریدار خود به راحتی صحبت کنید بلکه به همان اندازه مهم است که بتوانید با دقت گوش دهید، انتقادی فکر کنید و هوشمندانه از تکنیک های فروش موثر استفاده کنید. با انجام این کارها، نه تنها فروش شخصی شما افزایش می یابد بلکه کسب و کار شما نیز ارتقا می یابد.


1-مشتریان خود را راضی کنید. 

سعی کنید مشتری خود را راضی نگه دارید. انسان ها موجودات کاملاً منطقی نیستند - اگر کسی شما را دوست داشته باشد، بدون در نظر گرفتن معامله ای که ارائه می دهید، احتمالاً از شما خرید می کند. با مشتری خود دوستانه، جذاب و خوب رفتار کنید. هر چیزی که مشتری شما به دنبال آن است، این همان چیزی است که شما باید سعی کنید ارائه دهید. باید تمام تلاش خود را بکنید تا مشتری را متقاعد کنید که هر چیزی که می فروشید دقیقاً همان چیزی را که او می خواهد به او می دهد.


2- به خوبی گوش بدهید!

اگر ندانید مشتری چه می‌خواهد، کارتان بسیار دشوار می شود - خوشبختانه، در بیشتر مواقع، تنها کاری که برای فهمیدن این موضوع باید انجام دهید این است که به سادگی گوش دهید . این کار سختی نیست - در ابتدای طرح خود، از مشتری بپرسید که در چه زمینه ای می توانید کمک کنید و اجازه دهید مشتری مشکل یا خواسته خود را توضیح دهد. هنگامی که بدانید او چه می خواهد، می توانید تصمیم بگیرید که کدام محصولات، خدمات و غیره به بهترین وجه نیازهای او را برآورده می کند.

فقط به آنچه مشتری می گوید گوش ندهید - سعی کنید به نحوه بیان آن از نظر حالات صورت، زبان بدن و غیره توجه کنید. اگر برای مثال، مشتری بی حوصله یا پرتنش به نظر می رسد، می دانید که می توانید احتمالاً با ارائه راه حلی سریع و آسان برای مشکلش، او را راضی کنید، نه اینکه به او فرصتی طولانی برای فروش طیف وسیعی از محصولات خود بدهید.



3-ارزش محصول/خدمات خود را نشان دهید. 

وقتی نوبت به متقاعد کردن یک مشتری بی میل به خرید می رسد، تمجیدهای گلدار و درخشان از محصول یا خدمات او را مصمم تر می کند که از شما خرید نکند. برای اینکه واقعاً مشتری را به سمت خود جذب کنید، به مشتری خود نشان دهید که چگونه چیزی که می فروشید زندگی آنها را بهتر می کند. خواه در هزینه و زمان آنها صرفه جویی کند، به آنها آرامش دهد یا به سادگی احساس خوبی در آنها ایجاد کند، مطمئن شوید که مشتری شما دقیقاً درک می کند که کالایی که می فروشید در شرایط واقعی و عملی چه سودی برای او دارد .

این یک تاکتیک رایج فروش است. به عنوان مثال، فروشندگان خودرو به مشتریان اجازه می‌دهند درایوهای آزمایشی بروند و فروشندگان گیتار به مشتریان اجازه می‌دهند با سازهای خود بنوازند - حتی فروشگاه‌های بزرگ به مشتریان اجازه می‌دهند قبل از خرید لباس‌ها را امتحان کنند. اگر چیزی که می‌فروشید نامشهود است یا چیزی که نمی‌توانید به مشتریان اجازه دهید قبل از خرید آن را لمس کنند، به روش دیگری برای نشان دادن ارزش آن به مشتریان فکر کنید. به عنوان مثال، اگر پنل های خورشیدی می فروشید، ممکن است به مشتریان کمک کنید تا میزان صرفه جویی در قبض برق خود را تخمین بزنند.

یک ضرب المثل قدیمی می گوید: "منفعت را بفروش، نه محصول". به جای خود محصول، روی آنچه محصول یا خدمات شما به مشتری اجازه انجام آن را می دهد تمرکز کنید.


4-رشته خود را بشناسید.

 مشتریان دوست دارند از فروشندگانی بخرند که آگاه به نظر می رسند. منبعی دوستانه برای مشتری خود باشید. در حالت ایده‌آل، نه تنها باید محصولات و/یا خدماتی را که می‌فروشید، بلکه محصولات رقبای خود را نیز بشناسید. اگر این اطلاعات را بدانید، می‌توانید مقایسه‌هایی انجام دهید که محصول یا خدمات شما را به بهترین شکل ممکن نشان دهد. همچنین می توانید به طور مستقیم محصولات خاصی را بر اساس موقعیت منحصر به فرد مشتری خود توصیه کنید.

به عنوان مثال، اگر در حال فروش تلویزیون هستید و پدری مجرد برای کنترل 3 کودک سرکش به سراغ شما می آید، ممکن است بخواهید از دانش خود در مورد محصولات خود برای تشخیص اینکه مدل خاصی گزینه های کنترل والدین گسترده ای دارد استفاده کنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده