دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» قیف فروش چیست؟

قیف فروش چیست؟

قیف فروش چیست و مراحل آن به چه صورت است؟

مفهوم قیف فروش، بیش از 100 سال است که وجود داشته و هدف آن دسته‌بندی آسان نقاط عطف مهم در طول سفر خرید، از آگاهی تا توجه، تصمیم‌گیری و سپس وفاداری است.

با حرکت به سمت پایین قیف، مخاطبان محدود می‌شوند، و وقتی به پایین می‌روید، خریدارانی دارید که به احتمال زیاد تبدیل به مشتری می‌شوند و در حالت ایده‌آل، مشتریان وفادار می‌شوند.


چرا قیف های فروش مهم هستند؟

اگرچه ممکن است سفر مشتری به اندازه سفر ساده شده در قیف فروش نباشد، اما درک مفهوم قیف بسیار مهم است.

با توجه به توانایی مشتریان برای خرید از هر کجا و در هر زمان، برندها باید به این فکر کنند که چگونه می توانند در تمام مراحل سفر مشتری به آنها دسترسی پیدا کنند. بسیاری از برندها با این روش جدید خرید سازگار شده‌اند و با برقراری ارتباط با مشتریان به روش‌های معتبر و ارزشمند در سراسر قیف، از این مسیر کمتر خطی برای خرید استقبال کرده‌اند.


مراحل قیف فروش

قیف فروش، شامل چهار مرحله اصلی تحت عنوان: آگاهی، توجه، تبدیل و وفاداری است.


آگاهی

آگاهی از برند، آشنایی با یک برند است که می تواند شامل آگاهی از نام، پیام، لحن و سبک، ارزش ها و فرهنگ آن باشد. آگاهی از برند با تحقیقات مصرف کننده آغاز می شود و شامل جذب مشتریان به یک برند و کمک به آنها برای شناسایی و به خاطر سپردن آن می شود. هدف این است که با استفاده از نقاط تماس مشتری مرتبط در مسیر خرید، برند را در ذهن خود نگه دارید.

برای افزایش آگاهی، برندها می‌خواهند در جایی که هستند جلوی چشمان مصرف‌کنندگان قرار بگیرند. این می تواند شامل تلویزیون، تبلیغات دیجیتال و تبلیغات صوتی باشد، کمپین های رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و موارد دیگر.

هدف در پایان مرحله آگاهی این است که برند شما در ذهن مشتریان باقی بماند، به طوری که وقتی زمان خرید فرا رسید، به شما فکر کنند.


علاقه

در این مرحله، شما باید بتوانید علاقه مشتریان خود را جلب کنید و کاری کنید که مشتری، به محصول شا علاقمند شود. این مرحله یکی از مهم ترین مراحل قیف فروش است و با علاقمند کردن مشتری به محصول، نیمی از راه فروش را رفته اید.


تصمیم گیری

هدف مرحله تصمیم گیری، تشویق خریداران به خرید محصول یا خدمات است، زیرا آنها معتقدند برندی که انتخاب کرده‌اند راه‌حل مناسبی برای مشکل آنها است یا نیاز آنها را برآورده می‌کند. یک تجربه استثنایی از خدمات، برای مشتری ایجاد کنید و کاری کنید که او به شما اعتماد کند.


اقدام یا عمل

مرحله آخر، مرحله اقدام یا عمل است که آخرین مرحله قیف فروش است و در این مرحله مشتری به سادگی از شما خرید می کند چون، هم محصول شما را می شناسد، هم به آن علاقه دارد و هم تصمیم گرفته که این محصول در زندگی به کارش می آید.


انرژی مورد نیاز برای هر مرحله

هر چه در قیف پایین تر می روید، نیاز به صرف انرژی کمتری دارید و مرحله آخر یعنی اقدام یا عمل، نیاز به کمترین صرف انرژی دارد. مشتری بدون دخالت شما خرید را انجام می دهد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده