خرید از سراسر دنیا


» بازار های کالا و خدمات چه گونه هستند

بازار های کالا و خدمات چه گونه هستند

بازار های کالا و خدمات چه گونه هستند؟

الف. بازار كالا و خدمات

اين بازار اولين بازار تشكيل شده به وسيله انسان هاست. در واقع انسان ها در گذشته و حال ياد گرفته اند كه محل متشكلی را برای خريد و فروش كالاهاي خود داشته باشند و قوانين و عرف حاكم بر اين بازار را رعايت كنند.

در بازار كالا در قبال كالا و خدمات ، واحد پولی مورد پذيرش ، به عنوان تسهيل كننده معاملات مورد استفاده قرار مي گيرد. در اين بازار، ارزش هر كالا يا خدمت با مبلغی پول تعريف و عرضه مي شود و معمولا معاملات درون اين بازار ، تحت مكانيسم های شناخته شده ایی صورت مي گيرد. در اين بازار كالاها و خدمات به گونه و نوع های مختلفی تقسيم بندیی مي شوند و هر كدام از آن ها تحت حاكميت قوانين و عرف خاص پذيرفته شده خود مورد معامله قرار مي گيرند.

دراين نوع بازار واحد پولی ، به عنوان واسطه معاملات میتواند در بخش های مختلف بازار به راحتی جابه جا شود و هيچ گونه محدوديتی برای آن وجود ندارد. در واقع ما می توانيم نقدينگی خود را به راحتی در بخش هایی مختلف بازار و تحت قوانين آن به گردش دربياوريم.

ما می توانيم نقدينگی خود را وارد اين بازار كرده و به همان راحتی از بازار خارج كنيم. بازار كالا و خدمات، به دليل قدمت و به دليل تامين كننده نيازهای كلي انسان ها از وسعت بسيار زيادي برخوردار است. در اين بازار آنچه كه ارزش كالا و خدمات را تعيين می كند عرضه و تقاضاست . تقاضا متناسب با نياز انسان ها تغيير می كند. در قبال افزايش تقاضا و ثبات عرضه، افزايش قيمت ها حادث مي شود كه امروزه ما آن را به نام تورم مي شناسيم، از تورم به عنوان بيماری اقتصاد نام برده می شود و اكثريت و يا بهتر است بگوييم كليه حكومت ها تلاش مي كنند تا تورم را به حداقل ممكن برسانند. تورم باعث ايجاد شغل هاي كاذب و كاهش توليد ، يا تمايل به توليد مي شود. به همين دليل دولت ها و شبكه اقتصادي كشورها سعي مي كنند با ايجاد تعادل بين عرضه و تقاضا ، تورم را كنترل كنند.

ب. بازار پول،

بازار پول ابتدا به جهت نگهداری نقدينگی مردم تشكيل شد و به عنوان يک محل امن براي نگهداری و محافظت از پول در مقابل سرقت از آن تعبير مي شد. در ابتدا بانک در قبال نگه داری و محافظت از پول مردم از آن ها مبالغيی را دريافت مي كردند.اما با گسترده شدن دنيا و مناسبات اقتصادی و ايجاد دادوستدهاي گسترده وظايف و مسئوليت هاي جديدي براي بانک ها تعريف شده. در اين زمان ، دولت ها ياد گرفتند كه شايد بتوان از بانک ها به عنوان ابزاری براي كاهش تقاضا در بازار كالا و خدمات استفاده كرد.به همين دليل شروع به تبليغ براي جذب نقدينگی مازاد مردم در حساب هاي بانكي كردند ، تا به اين وسيله حجم نقدينگی در دست مردم را كاهش داده و كنترل نماين.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده