دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» ایجاد حلقه های ارتباطی مثبت

ایجاد حلقه های ارتباطی مثبت

ایجاد حلقه های ارتباطی مثبت

من در طول زندگی ام توانستم چند حلقه ارتباطی مهم و بسیار قوی در ذهن خود بسازم که زندگی ام را دگرگون ساختند. به عنوان مثال توانستم آموختن را، به ویژه آموختن هر چه که می توانست احساس و رفتارم را تغییر دهد، با لذت ارتباط دهم. چنین باوری به من کمک کرد تا بتوانم شيوه تفکر و رفتار افراد موفق را در خود باز آفرینی کنم. به این ترتیب زندگی ام تغییر کرد و به موفقیت دست یافتم.آن چه در ذهن من تثبيت شد این بود، آموختن نحوه زندگی افراد موفق به معنای دست یافتن به خوشی و موفقیت است. دیگر نیازی به تلاش برای آموختن نداشتم و چون عاشق یاد گرفتن شده بودم توانستم بیش از هفتصد کتاب در زمینه ی پیشرفت انسان بخوانم. تقریبا به تمام نوارهای آموزشی که در دسترس ام بود گوش کردم و به سمینارهای زیادی رفتم. بسیاری از آن ها به شدت کسل کننده بودند، ولی به خود میگفتم حتی اگر بتوانم یک ایده نو نیز به دست آورم، تحمل این سمینارها با ارزش خواهد بود زیرا همین ساده نیز می تواند تغييرات بزرگی به وجود آورد.

از یادگیرى لذت فوق العاده ای می بردم و به همین دلیل اشتهای سیری نا پذیری برای آموختن داشتم. حتی به آموختن خودم بسنده نمی کردم و هر چه را از دیگران آموخته بودم با مردم تقسیم میکردم. قرار دادن آموخته هایم در اختیار دیگران احساس بسیار مطلوبی در من به وجود می آورد. بخصوص در مورد کسانی که فقط نمی شنیدند بلکه واقعا خود را را تحت کنترل میگرفتند.

این احساس هنوز در من زنده است. به همین دلیل است که اکنون این سطور را می نویسم. شما را نمی شناسم اما مطمئن ام این کتاب ارزش نوشتن را دارد زیرا میدانم اگر قوانین این کتاب را به کار ببنديد بی شک موفقیت چشم گیری کسب خواهید کرد. نه فقط در یک مرحله از زندگی، بلکه برای تمام عمر. و پیشرفت شما در هر زمان موجب لذت و خشنودی من خواهد بود و سرنوشت مرا نیز متأثر خواهد ساخت.از نظر من، بخشش تقسیم تمامی چیزهایی که خداوند در اختیارمان قرار داده، با دیگران است. من از بخشش لذت می برم و معتقدم این خصیصه در سرنوشتم به شکلی مثبت تاثیر خواهد داشت و برای این که بتوانم با آسودگی به دیگران ببخشم، چنين رابطه ای در ذهن خود به وجود آوردم،با بخشش، دیگران مرا دوست خواهند داشت و من از لذت محبت دیگران بهره مند خواهم شد..احساس دوست داشته شدن، لذت بسیار بزرگی است و اگر چنین حلقه ارتباطی در ذهن شکل گیرد، با اینکه هنگام بخشیدن چیزی را از دست خواهیم داد اما احساس لذت و خوشی ما بسیار قوی تر از احساس ناراحتی است.چگونه کسی می تواند مثل آب خوردن آدم بکشد در حالی که دیگری جان خود را برای نجات دیگران به خطر می اندازد،تفاوت این دو در چیست،تنها در معنایی که آن ها از دوست داشتن دیگران در ذهن خود ساخته اند. شما از این خصلت چه مفهومی در ذهن خود ساخته اید، هر چه بدان باور داشته باشید در آینده شما موثر خواهد بود.اگر پدر یا مادر هستید امکان این را خواهید داشت که از همان کودکی در ذهن فرزندان تان حلقه های ارتباطی قوی و مثبتی بسازید. من چهار فرزند دارم که کوچک ترین شان جریک، چهار سال و نیمه است و بزودی پنج ساله می شود. در مقام پدر، برای من بسیار مهم است که فرزندم برخی مسائل را به خوبی یاد بگیرد. مثلا می خواهم بیاموزد که مدرسه را دوست بدارد چون میدانم بسیاری از بچه هایی که به مدرسه می روند مدرسه را دوست ندارند. می خواهم فرزندم از آموختن احساس ناراحتی نکند بلکه از یادگرفتن لذت ببرد زیرا می دانم همین آموخته هاست که سرنوشت انسان ها را رقم می زند.همان گونه که سرنوشت من و بسیاری از كسانی را که به آموختن عشق می ورزند تغییر داده است.لذت خوشبخت بودن بزرگ ترین لذت دنیاست، پس اگر این بار هم افتادید، نامید نشوید و باز هم امتحان کنید. هر بار که این کار را انجام می دهید تجربه بیشتری به دست خواهید آورد. آن قدر ادامه دهید تا به نتیجه برسید.


نویسنده.آنتونی رابینز

منبع.از مجموعه موفقیت نامحدود در 20 روز

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده