خرید از سراسر دنیا


» راه های ساده برای افزایش توانایی مغز

راه های ساده برای افزایش توانایی مغز

راه های ساده برای افزایش توانایی مغز

هیجان انگیز این است که شما نباید میلیونر باشید تا ظرفیت مغزتان را افزایش دهید.

1. کاری جدید انجام دهید

هنگامی که شما چیزی جدید را تجربه می کنید این مغز شما را تحریک می کند تنها راه تغییر ساختار مغز شما این است که کاری جدید انجام دهید. این مسیرهای عصبی جدیدی را ایجاد می کند و سطح هوش شما را افزایش می دهد.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

2. ورزش منظم

ثابت شده است که این تمرین می تواند به افزایش عملکرد مغز و افزایش neurogenesis کمک کند. این اولین بار است که شما یک سلول مغز جدید ایجاد کرده اید از صندلی بلند شیدو حرکت کنید مغز شما ازاین بابت از شما تشکر می کند

3. حافظه خود را آموزش دهید

چقدر می شنوید مردم می گویند من آرزو می کنم حافظه بهتری داشته باشم با این حال هیچ کس هیچ کاری در این مورد انجام نمی دهد اگر شما شماره تلفن و سایر شماره های مهم گذرنامه، کارت اعتباری، بیمه، گواهینامه رانندگی راحفظ کنید، حافظه ی شما شروع به پیشرفت قابل توجهی خواهد کرد

4. کنجکاو باشید

 به جای گرفتن همه چیز به صورت آماده، به عادت سوق دادن به موارد روزمره محصولات، خدماتی که با آن هست تماس می گیرید، وارد شوید. با کنجکاو بودن و سوال کردن همه چیز، شما مغز خود را مجبور به نوآوری و ایجاد ایده های جدید می کنید. 

5. مثبت فکر کنید

استرس و اضطراب، نورون های موجود مغز را از بین می برد و نورون های جدید ایجاد می کنند. تحقیقات نشان داده است که تفکر مثبت، به خصوص در آینده، سرعت ایجاد سلول ها را افزایش می دهد و به طرز چشم گیری باعث کاهش استرس و اضطراب می شود. سعی کنید با افکار منفی کنار بیایید و تلاش کنید آن ها را با افکار مثبت جایگزین کنید.

6. خوردن سالم

رژیم های غذایی ما تاثیر زیادی بر عملکرد مغز دارند. مغز ما بیش از 20 درصد از تمام مواد مغذی و اکسیژن را مصرف می کند پس به یاد داشته باشید که مغز شما باید با چیزهای خوب تغذیه شود به عنوان مثال میوه های تازه و سبزیجات و مقدار زیادی روغن OMEGA 3 در ماهی های چرب یافت می شود.

هیجان انگیز این است که شما نباید میلیونر باشید تا ظرفیت مغزتان را افزایش دهید.

7. کتاب بخوانید

خواندن ، قاتلان مغز سلول را از بین می برد، زیرا این یک نوع فرار است. تحقیقات همچنین نشان داده است که استفاده از تخیل شما یک راه عالی برای تمرین مغز شما است زیرا شما ذهن خود را به تصویری که تصور می کنید اعمال می کنید. خواندن یک راه عالی برای تخیل شما است.

8. خواب کافی بروید

خواب مانند مینی سم زدایی مغز است. این زمانی است که بدن شما سلول ها را بازسازی می کند و تمام سموم هایی را که در طول روز ساخته شده اند حذف می کند. از ساعت 9 شب تا نیمه شب به رخت خواب بروید تا از موثرترین ساعات خواب بهره مند شوید.

9. ازهوش توانایی خودتان برای یافتن مسیرها استفاده کنید این باعث میشود بخشی از مغز شما که مسئول شناخت روابط فضایی است فعال شود

10. دور انداختن ماشین حساب

وقتی به ما آموختند که از مغزمان برای اعمال کارهایی ساده مثل جدول ضرب استفاده کنیم، به مدرسه بازگردید. باور نکردنی است که ما اکنون در دستگاه هایی مانند تلفن های هوشمند و لپ تاپ ها برای محاسبه معادلات بسیار ساده استفاده می کنیم. به جای استفاده کردن از دستگاه های خارجی از دستگاه داخلی یعنی مغز خودتان استفاده کنید

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

منبع.از مجموعه پدر پولدار پدر بی پول

نویسنده.رابرت کیوساکی


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده