خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» توصیه های رابرت کیوساکی برای افزایش هوش مالی

توصیه های رابرت کیوساکی برای افزایش هوش مالی

توصیه های رابرت کیوساکی برای افزایش هوش مالی


رابرت کیوساکی می گوید اقتصاد جدید در دنیا که اقتصاد ایران هم به نوعی تاثیر پذیری زیادی از آن ها دارد بسیاری از مردم را وارد یک بازی برد باخت به نفع ثروتمندان کرده است و آن این است که بسیاری از مردم چاره ای جز سرمایه گذاری و تبعیت از آنچه که در مقابل آنها گذاشته می شود ندارند. این مسئله دلایل زیادی دارد. جدا از تفاوتهای فردی بین افراد ، اکثر افراد ، آموزشهای مالی با تحصیلات عالی اندکی دارند و نمی توانند موقعیتهای سرمایه گذاری مناسب را از آنچه که به آنها پیشنهاد می دهند تشخیص دهند.

لذا در سرمایه گذاریهایی وارد می شوند که سیستم اقتصادی رایج به آنها پیشنهاد می کند و فرد هیچ کنترلی بر روی آنها ندارد و سرمایه آنها یا تقویت نمی شود با تقویت بسیار کمی خواهد داشت .

نمونه هایی از این گونه سرمایه گذاریها در کشور خودمان ، سرمایه گذاری در حسابهای بانکها، خرید اوراق مشارکت و نمونه هایی از این دست است. همانگونه که در اقتصاد کشور خودمان شاهد هستیم، تورم بیست و چند درصدی سالیانه مجالی برای تقویت پول در اینگونه سرمایه گذاریها نمی دهد و بهترین حالت در این گونه سرمایه گذاریها این است که ارزش پول همگام با تورم رشد کند.

پیشنهاد اینگونه بسته های پولی توسط دولت ، به دلیل رشد زیاد نقدینگی سرگردان در دست مردم است که ناشی از درآمدهای نفتی است و این سرمایه ها بطرف هر بازاری سرازیر می شود جز ایجاد حباب در بازارها و افزایش تورم نتیجه دیگری ندارد لذا دولت به جای برنامه ریزی بر روی تولید و ارائه بسته های تشویقی برای مشارکت سرمایه های سرگردان در تولید، جمع آوری و کنترل این نقدینگی را در سرلوحه کار خود قرار می دهد و اکثر مردم که دارای هوش مالی زیادی نیستند دریافت سود سالیانه ۲۰ درصد را محملی مناسب برای سرمایه گذاری خود می دانند. غافل از اینکه در اینگونه شرایط تورمی، نه تنها پولشان تقویت نمی شود بلکه در بهترین حالت ارزش پولشان قدرت خرید نسبت به سال قبل ثابت می ماند.

منبع:از مجمع پدر پولدار پدر بی پول

نویسنده:رابرت کیوساکی

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده