خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تاریخچه آمازون

تاریخچه آمازون

یکی از ساختمان های شرکت آمازون در سیلیکون ولی. اعتبار تحریریه: ساندری فتوگرافی|Shutterstock.com

تاریخچه آمازون

  • در سال 2020، این بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان و احتمالاً بزرگترین شرکت روی این سیاره است.
  • جف بزوس بنیانگذار و مدیر عامل شرکت آلبوکرکی نیومکزیکو در سال 1964 به دنیا آمد.
  • سال 2007 یک سال تبلیغاتی برای آمازون بود، زمانی که آنها کتابخوان الکترونیکی Kindle را معرفی کردند.
  • مصرف کنندگان به دلیل تنوع بسیار زیاد محصولات آمازون اغلب به سراغ آمازون می روند.


تاریخچه آمازون

قبل از سال 2005، بیشتر مردم کلمه آمازون را با منطقه ای در آمریکای جنوبی مرتبط می دانستند. در سال 2020، این بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان و احتمالاً بزرگترین شرکت روی این سیاره است. چگونه همه چیز شروع شد؟


جف بزوس 

جف بزوس اعتبار تحریریه: lev radin / Shutterstock.com


بنیانگذار و مدیر عامل جف بزوس در سال 1964 در آلبوکرکی، نیومکزیکو به دنیا آمد. او از دانشگاه پرینستون فارغ التحصیل شد و در آنجا در رشته مهندسی برق و علوم کامپیوتر تحصیل کرد. او برای یک شرکت سرمایه گذاری وال استریت کار می کرد و خیلی زود به معاونت ارشد رسید.


بزوس و برخی از همکارانش شروع به توسعه نرم افزار جدید در گاراژ خود کردند ، او از 300 نفر از دوستانش خواست که سایت نوپا را آزمایش کنند. پس از چهار سال، او سمت معاونت خود را ترک کرد و Amazon.com را در 16 ژوئیه 1995 باز کرد. این در ابتدا یک کتابفروشی آنلاین بود. در عرض یک ماه، فروش کتاب ها به ایالات متحده و کشورهای خارجی به 20000 دلار در هفته رسید. این شرکت در سال 1997 عمومی شد.


رشد تصاعدی

تبلت کیندل

دو سال بعد، بزوس به عنوان شخصیت سال مجله تایم انتخاب شد. تا پایان سال 1999، اعداد آمازون باورنکردنی بود: آنها 20 میلیون محصول را به 150 کشور ارسال کرده بودند. در سال 2000 آنها گسترش یافتند تا بازرگانان خارجی و سایر فروشندگان را برای فروش در وب سایت، داشته باشند.


سال 2007 زمانی که آمازون کتابخوان الکترونیکی Kindle را معرفی کرد، یک سال تبلیغاتی بود. این به زودی از فروش کتاب های چاپی آنها پیشی گرفت. در سال 2011 تبلت کیندل فایر عرضه شد. سایر نقاط عطف عبارتند از: ویدیوی درخواستی آنها و خدمات محاسبات ابری در سال 2006، یک استودیوی توسعه فیلم و سریال های تلویزیونی در سال 2010 و یک بازار آنلاین هنرهای زیبا در سال 2013. شاید برخی از شناخته شده ترین ساخته های آن آمازون اکو یا دات باشد که راه اندازی دستیار مجازی الکسا این سیستم با بسیاری از خدمات دیگر آمازون یکپارچه شده است.


چرا آمازون چنین فروشگاه بزرگی است؟

مصرف کنندگان به دلیل تنوع بسیار زیاد محصولات آمازون اغلب به سراغ آمازون می روند. به جای خرید از خرده فروشان یا وب سایت های مختلف، مردم می توانند همه چیز را در یک مکان پیدا کنند. راحتی دیگری که برای خریداران جذاب است، حمل و نقل سریع و مرجوعی رایگان است که در بسیاری از محصولات ارائه می شود. آنها این کار را زمانی شروع کردند که خرید اینترنتی هنوز برای اکثر مردم جدید بود و به آنها اجازه داد تا یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنند.


نوآوری یکی دیگر از عوامل کلیدی در موفقیت آمازون است. بزوس به تکامل مداوم اعتقاد دارد و از آزمایش در زمینه های دیگر حمایت می کند. کارکنان تشویق می شوند تا ریسک کنند و در صورت عدم موفقیت ایده ناامید نمی شوند. به عنوان مثال، حتی اگر تلفن هوشمند دارای قابلیت Fire Phone 3D آنها شکست خورد، آنها توانستند با بلندگوی هوشمند Amazon Echo همه چیز را تغییر دهند.


یک مسیر رو به جلو

بسته آمازون پرایم. اعتبار تحریریه: هادریان / Shutterstock.com

معرفی سرویس عضویت پرایم در سال 2005، خدمات آمازون را به هم گره زد و وفاداری بیشتری به برند ایجاد کرد. برآوردها نشان می دهد که حدود 50 میلیون نفر در این کشور از Prime استفاده می کنند. پروژه‌های آتی آمازون شامل افتتاح فروشگاه‌های خرده‌فروشی جدید، پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و دیگر راه‌های کاهش ردپای کربن این شرکت است. جف بزوس بارها به عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شده است و جالب است که ببینیم او برای آینده چه برنامه ای دارد.



مجله ارم بلاگ




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده