بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» الزامات راه اندازی کسب و کارهای کوچک

الزامات راه اندازی کسب و کارهای کوچک

الزامات راه اندازی کسب و کارهای کوچک

لازم است این نکته را بدانید که اگر شما می خواهید در کسب و کارتان موفق باشید فرمول متفاوت است. الزامات قطعی وجود دارند که باید شناخته، پیاده سازی و مدیریت شوند تا کسب و کار شما به موفقیت برسد.


بایدهای زیادی وجود دارند اما این مقاله شامل مهم ترین آن هاست که برای آغاز، رشد یک کسب و کار کوچک سود آور، ضروری هستند.


۱.چیزی را انجام دهید که از آن لذت می برید.

اگر از کاری که انجام می دهید رضایت شخصی داشته باشید ثبات و لذت قسمتی از کارتان می شود.


بنابراین اگر از کارتان لذت نبرید، به طور یقین تأثیر سوء در کسب و کار موفق شما خواهد گذاشت. در واقع اگر کارتان برای شما لذت بخش نباشد، شک نکنید که در آن موفق نخواهید شد.


۲. کاری که انجام می دهید را جدی بگیرید.

اگر به کاری که انجام می دهید، محصول یا خدمتی که ارائه می کنید حقیقتا باور نداشته باشید، نمی توانید توقع داشته باشید موفق و کار آمد باشید. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک موفق نمی شوند چون آن را به اندازه کافی جدی نمی گیرند، به راحتی از مسیر اصلی منحرف می شوند، با انگیزه نیستند و خطر نمی کنند. آن ها همچنین طعمه مخالفان که آن ها را به طور جدی در نظر ندارند می شوند.


۳. همه چیز را برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی هر جنبه از کسب و کار کوچک نه تنها یک الزام است، بلکه عاداتی ایجاد می کند که هر صاحب کسب و کار باید آن ها را توسعه، پیاده سازی، و حفظ کند. عمل برنامه ریزی کسب و کار بسیار مهم است چرا که باعث می شود بتوانید هر یک از شرایط کسب و کار را تجزیه و تحلیل، تحقیق و گرد آوری کرده و از این طریق نتیجه گیری هایی کنید که به طور عمده بر روی حقایق استوار است.


برنامه ریزی کسب و کار یک عملکرد دوم هم دارد، و آن تعیین اهداف و چگونگی دستیابی به آن ها روی کاغذ است.


شما می توانید برنامه ای که ایجاد کرده اید را به عنوان نقشه که شما را از نقطه A به Z میبرد و هم به عنوان یک معیار برای اندازه گیری موفقیت هر برنامه یا بخش فردی درکل طرح استفاده کنید.


۴. پول خود را عاقلانه مدیریت کنید.

شاهرگ حیاتی هر کسب و کار جریان پول نقد است. آن را برای خرید موجودی، پرداخت هزینه ی خدمات، ترویج و بازاریابی کسب و کارتان، تعمیر و جایگزین کردن ابزار و تجهیزات، و هزینه های شخصی به طوری که بتوانید به کار خود ادامه دهید نیاز دارید.


بنابراین، تمام صاحبان کسب و کارهای کوچک باید تبدیل به مدیران عاقل برای خرج کردن پول شوند تا اطمینان حاصل شود که جریان پول نقد ادامه پیدا می کند و صورت حساب ها پرداخت می شود.


دو جنبه برای مدیریت عاقلانه پول وجود دارد، پولی که از مشتریان در ازای کالاها و خدمات دریافت می کنید. درآمد پولی که صرف خرید موجودی، منابع، دستمزد و موارد دیگر مورد نیاز برای نگه داشتن کسب و کارتان می کنید. هزینه


۵. برای فروش تقاضا کنید.

یک کارآفرین کسب و کار، باید همیشه به یاد داشته باشد که بازاریابی، تبلیغات، فعالیت های تبلیغاتی بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر هوشمندانه، گران، یا هدفمند باشند کاملا بی ارزش هستند مگر اینکه یک چیز تحقق یافته شده باشد و آن چیزی نسیست جز تقاضای فروش. این به این معنی نیست که یک مذاکره کننده ی عالی بودن، تبلیغات خوب و یا یک متخصص روابط عمومی یک دارایی فوق العاده ای برای کسب و کار شما نیست بلکه همه این مهارت ها بی ارزش خواهد بود اگر شما به طور فعال از مردم درخواست نکنید که آنچه را تولید می کنید بخرند.


۶. به یاد داشته باشید همه چیز در کسب و کار شما مربوط به مشتری است.

کسب و کار شما در مورد محصولات یا خدمات که شما به فروش می رسانید نیست. قسمت اصلی کسب و کار شما در مورد قیمتی که برای کالاها و خدمات خود تعیین می کنید، نیست.


کسب و کار شما در مورد رقابت با رقبا ضربه زدن به آن ها هم نیست بلکه همه چیز در کسب و کار شما در مورد مشتریان است و در نهایت این مشتریان هستند که تصمیم خواهند گرفت کسب و کار شما رشدی عظیم کند یا متوقف شود.


همه چیز شما را در کسب و کار باید روی مشتری متمرکز شده باشد، از جمله سیاست های شما، ضمانت نامه های کاری تان، روش های پرداخت پول به شما، تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی و وب سایت شما. علاوه بر این، شما باید بدانید مشتریان شما دقیقا چه کسانی هستند.


۷. به یک ترویج دهنده بی مهابا تبدیل شوید.

یکی از بزرگترین ایده آل ها در مورد موفقیت شخصی یا کسب و کار این است که در نهایت کسب و کار شما، توانایی های شخصی، محصولات یا خدماتتان کشف شود و افراد زیادی به سمت شما آیند تا آنچه را تولید کرده اید خریداری کنند.


اما چگونه این اتفاق می افتد اگر هیچ کس نداند شما که هستید.

چه چیزی می فروشید و به چه دلیل آن ها باید از شما خرید کنند.

خود ترویجی Self-promotion یکی از مفید ترین و در عین حال گسترده ترین ابزار بازاریابی مورد استفاده است که اکثر صاحبان کسب و کار کوچک به راحتی آنرا در اختیار دارند.


۸. یک تصویر مثبت از کسب و کارتان بسازید.

شما یک لحظه گذرا برای ایجاد احساس مثبت و به یاد ماندنی در مردم در اختیار دارید. صاحبان کسب و کار باید برای ترسیم تصویر کسب و کاری حرفه ای در اذهان تلاشی آگاهانه داشته باشند.


اکثر صاحبان کسب و کار خانگی، از مزایای استفاده از دفاترِ استادانه طراحی شده و یا مغازه های زیبا و نمایشگاه های چشم گیر و از این طریق تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بی بهره اند.


به همین دلیل باید در عوض آن باید بر تصور، خلاقیت و توجه به کوچکترین جزئیات در هنگام ایجاد و حفظ یک تصویر حرفه ای برای کسب و کار خود تکیه کنند.


۹. مشتریان خود را بشناسید.

یکی از بزرگترین ویژگی های یک کسب و کار کوچک این است که او می تواند توجه شخصی ارائه دهد. در واقع صاحب کسب و کار کوچک می تواند به تماس های تلفنی پاسخ دهد، مشتریان خود را بشناسد، توجه شخصی ارائه دهد، و برنده مزیت خرید مجدد مشتریان باشد. این یک واقعیت تحقیق شده است که بسیاری از کسب و کارها ۸۰ درصد از مشتریان تکراری به جای مشتریان جدید بهره می برند.


بنابراین، همراه با تلاش برای جلب تازه واردان، هر چه بیشتر برای جلب مشتریان همیشگی خود فعالیت کنید، در دراز مدت نتایج مطلوب تری را شاهد خواهید بود. و توجه شخصی در جهان مدرن با تکنولوژی بالا بسیار توصیه و یادآوری شده است.


۱۰. سطح میدان بازی با فن آوری.

شما باید از درگیر شدن بیش از حد در جهان با تکنولوژی بالا جلوگیری کنید، اما بدانید که چگونه از مزایای آن استفاده کنید.


یکی از شگفت انگیز ترین جنبه های اینترنت، این است که یک کسب و کار یک یا دو نفره می تواند زمینه ی یک وب سایت فوق العاده به اندازه ی یک شرکت ۵۰ میلیون دلاری را داشته باشد و هیچ کس تفاوت را نداند.


اطمینان حاصل کنید که مناسب نیازهایتان از دنیای تکنولوژی بهره ببرید. بهترین فن آوری آن است که به شما کمک کند نه آنکه شما را تحت تاثیر قرار دهد.


۱۱. یک تیم درجه یک در کسب و کار خود بسازید.

هیچ کس به تنهایی نمی تواند یک کسب و کار موفق را بسازد.


این وظیفه ای است که نیاز به یک تیم دارد که به اندازه ی شما متعهد به کسب و کار و موفقیت آن باشند.


تیم کسب و کار شما ممکن است شامل اعضای خانواده، دوستان و یا کارکنان باشد.

البته مهم ترین اعضای تیم مشتریان تان خواهند بود. هریک یا همه ممکن است حرفی در چگونگی کسب و کار شما داشته باشند و نقشی در آینده ی کسب و کارشما ایفا کنند.

۱۲. به عنوان یک متخصص در کار خود شناخته شوید. هنگامی که به یک مشکل بر می خورید، آیا به دنبال مشورت با هر شخصی خواهید بود و یا به دنبال یک متخصص در این زمینه برای کمک به حل مشکل خود هستید.

بدیهی است که می خواهید دقیق ترین اطلاعاتی که می توانید را دریافت کنید.

شما به طور طبیعی به دنبال یک کارشناس برای حل مشکل خود خواهید بود.

برای نشت مخزن آب گرم با یک لوله کش تماس می گیرید، هنگام فروش خانه به یک بنگاه املاک و مستغلات مراجعه می کنید و یا هنگامی که دندان شما درد می کند به یک دندانپزشک مراجعه می کنید.


بنابر این هر چه بیشتر به عنوان یک متخصص در کار خود شناخته شوید افراد بیشتری به شما مراجعه می کنند و این در نهایت فرصت های شما برای فروش بیشتر را افزایش می دهد.


در واقع تبدیل شدن به یک متخصص شناخته شده موقعیت دیگری برای کسب و کارهای جدید است به این صورت که به جای پیدا کردن افراد جدید و واجد شرایط برای فروش، این مردم هستند که به دنبال تخصص شما به سمتتان می آیند.


۱۳. یک مزیت رقابتی در کسب و کار خود ایجاد کنید.

یک کسب و کار کوچک باید شامل یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد و به طور واضح تعریف شده باشد. این چیزی بیش از پرسیدن این سوال حیاتی نیست،چرا مردم برای خرید،

محصول یا خدمات شما را به جای کسب و کار یکی از رقبا انتخاب می کنند.

به عبارت دیگر، چه جنبه یا جنبه هایی شما را از سایر رقبا متفاوت و متمایز می سازد.

خدمات بهتر، گارانتی طولانی تر، ساعات کار طولانی تر، گزینه های قابل انعطاف تر پرداخت، پایین ترین قیمت، خدمات شخصی، خدمات بهتر به مشتریان، بازگشت بهتر و سیاست های ارز و یا ترکیبی از این موارد.


۱۴. روی خودتان مدام سرمایه گذاری کنید.

کارآفرینان برتر کتاب های تجارت و بازاریابی، مجلات، گزارش ها، خبرنامه ها، وب سایت ها و نشریات صنعت را مطالعه می کنند زیرا می دانند این منابع درکشان را از عملکردها و مهارت های کسب و کار و بازاریابی را بهبود می بخشد.

آن ها با پیوستن به انجمن های کسب و کار و کلوب ها، با دیگر افراد ماهر در کسب و کار برای یادگیری اسرار موفقیت شان و همچنین کمک به تعریف اهداف و مقاصد خود ارتباط برقرار می کنند.


کارآفرینان های برجسته همچنین در سمینارهای کسب و کار و بازاریابی، کارگاه های آموزشی و دوره های آموزشی شرکت می کنند، حتی اگر روی این موضوعات تسلط کافی داشته باشند.

و این کار را به این خاطر انجام می دهند چون می دانند که آموزش یک فرآیند مداوم است و معمولا راه هایی برای انجام کارهای بهتر، در زمان کمتر و با تلاش کمتر وجود دارد.


۱۵. همیشه در دسترس باشید.

ما در زمانی زندگی می کنیم که انتظار داریم فست فودی که سفارش می دهیم تنها در عرض چند دقیقه آماده شود، لباسی که به خشک شویی می دهیم در همان روز آماده شود و پولمان به راحتی از دستگاه های خود پرداز پرداخت شود. همانطورکه این الگوی در حال توسعه را می بینید

شما هم بدون در نظر گرفتن نوع کسب و کار کوچک خود که اداره می کنید، باید آسان ترین راه را برای دستیابی مردم به کسب و کارتان فراهم کنید. شما باید از این واقعیت آگاه باشید که مردم به سختی کار می کنند


و پولی که به سختی در می آورند را به راحتی خرج نمی کنند، شما باید قادر باشید به مشتریان آنچه که می خواهند ارائه دهید در زمانی که آن را می خواهند.


۱۶. برای بیزنس خود یک شهرت قوی بسازید.

شهرت خوب بدون شک یکی از ملموس ترین دارایی های صاحب کسب و کارهای کوچک است. شما به سادگی نمی توانید یک شهرت خوب بخرید بلکه آن را از طریق ارج نهادن به مشتری و عملی کردن وعده ها به دست می آورید.


اگر قول می دهید که کالا را چهارشنبه به دست مشتری می رسانید، هیچ بهانه ای برای عمل نکردن به آن وجود ندارد. اگر شما پیشنهاد تعمیر چیزی را داده اید، باید به خوبی آن را انجام دهید. ثبات در آنچه شما ارائه می دهید عامل کلیدی دیگری است.


اگر شما نمی توانید با همان سطح از خدمات و محصولات را برای مشتریان و به طور منظم فراهم کنید، آنها هیچ دلیلی برای اعتماد به شما نخواهند داشت و بدون اعتماد، به شهرت خوبی دست پیدا نخواهید کرد.


۱۷. روش های بازاریابی و فروش موثر را فرا بگیرید. تحمیل محصول به مشتری مختص کارآفرینان بی تجربه است. ایجاد مزایای مرتبط با داشتن و استفاده از محصولات و خدمات شما چیزی است که حرفه ای ها در این زمینه برای فروش بیشتر و ادامه ی روند فروش انجام می دهند. تبلیغات، سخنرانیهای فروش، تبلیغات چاپی، بسته بندی محصول، وب سایت، خبرنامه، نمایشگاه همگی، حیاتی و مهم هستند.


از هر زمان و هر رسانه برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود و خاطر نشان ساختن مزایای مرتبط با خرید و استفاده محصول خود استفاده کنید.


۱۸. مشارکت اجتماعی داشته باشید.

همیشه از راه خود برای مشارکت در جامعه ای که از کسب و کار شما حمایت می کند بیرون بروید. شما می توانید این کار را از طرق مختلف انجام دهید، مانند شرکت در کمک به سازمان های خیریه محلی و یا بانک مواد غذایی، درگیر شدن در سازماندهی رویدادهای اجتماعی و یا در سیاست گذاری محله ای.


همچنین می توانید به عضویت انجمن ها و باشگاه هایی درآیید که شامل برنامه ها و سیاست های طراحی شده برای بهبود جامعه محلی می شوند. این یک واقعیت است که مردم دوست دارند با کسانی وارد داد و ستد شوند که آن ها را می شناسند، دوست دارند و برایشان احترام قائلند، افرادی برای کمک به اعضای جامعه تلاش می کنند.


۱۹. تا میتوانید جلب توجه کنید

صاحبان کسب و کارهای کوچک نمی توانند زمان، پول و انرژی در فعالیت های تبلیغاتی را با هدف ایجاد آگاهی صرفا از طریق قرار گرفتن در معرض نمایش و به طور مکرر و در بلند مدت، هدر دهند.


اگر چنین عمل کنید خیلی قبل ازین که به اهدافتان برسید شکست می خورید. در عوض، هر فعالیت تبلیغاتی که در آن شرکت می کنید باید پولتان را به جیبتان برگرداند بنابراین می توانید همچنان به جلب کردن توجهات و رشد کارتان ادامه دهید.


۲۰. فن مذاکره حرفه ای را بیاموزید.

بدون شک توانایی مذاکره موثر مهارتی است که هر صاحب کسب و کار کوچک باید برای کسب آن در حد عالی تلاش کند.


در کسب و کار، مهارت در مذاکره، به طور روزانه استفاده می شود. به یاد داشته باشید که تسلط بر هنر مذاکره بدان معنی است که می توانید این مهارت خود را طوری پیاده کنید که در هر موقعیتی برنده باشید


این برنده شدن به این معنی است که هر دو طرف مذاکره در ان احساس پیروزی کنند و این زمینه ای برای ساخت یک رابطه ی طولانی مدت است.


۲۱. فضای کاری خود را برای رسیدن به موفقیت طراحی کنید.

فضای کاری دفتر کارتان را با دقت برای اطمینان از دستیابی به حداکثر کارایی و بهره وری شخصی و در صورت لزوم، حرفه ای به نظر رسیدن برای بازدید مشتریان طراحی با دیزاین کنید.


در صورت امکان، در برابر وسوسه تبدیل گوشه ای از اتاق نشیمن یا اتاق خواب به دفتر کار مقاومت کنید.


در حالت ایده آل، شما یک اتاق جداگانه با درب بسته از برابر سایر کارکنان برای فعالیت های کسب و کار می خواهید.


۲۲. سازماندهی کنید و در همین وضعیت بمانید.

کلید سازمان یافته ماندن در مورد این که چه نوع پوشه ای استفاده می کنید و یا اینکه آیا انبوهی از کاغذ روی میز کارتان وجود دارد نیست.


بلکه در مورد مدیریت کسب و کار و داشتن سیستمی برای انجام کارهایتان است.


بنابراین باید یک برنامه ی روتین تدوین کنید تا هر مقدار که امکان دارد در یک روز کاری به انجام تمام کارها نائل شوید.


در واقع، شما باید برای هر یک از فعالیت های کسب و کار به تنهایی سیستم ها و روال های مشخصی تعیین کنید.


چیزهای کوچک مانند ایجاد یک لیست کار در پایان هر روز کسب و کار، و یا برای یک هفته، به شما کمک خواهد کرد. یک تقویم کاری متشکل از مجموعه های متعددی برای انجام وظایف فردی و یا شغلی، نیز کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که شغل ها در برنامه های مشخص شده جلو می روند و تکمیل می شوند.


۲۳. هر چند هرزگاهی به خودتان مرخصی بدهید.

وسوسه کار در سراسر ساعات برای برخی از صاحبان کسب و کار بسیار محتمل است.

در واقع شما مدیری ندارید که بگوید به خانه بروید به این دلیل که استطاعت پرداخت اضافه کار را ندارد.


هر شخصی که می کند باید طوری برنامه ریزی کند که ساعاتی را به استراحت و نرمش دادن به بدن و صرف غذا به علاوه ی چند روز تعطیلات اختصاص دهد.


برنامه را به محض تعهد به شروع یک کسب و کار کوچک خلق کنید. البته برنامه ی شما باید انعطاف پذیر باشد. بنابراین، همه ی ساعات روز را پر نکنید به خودتان یک ساعت و یا دو ساعت وقت بدهید.


کار بی وقفه شما را بد خلق و خسته می سازد و این چیزی نیست که مردم می خواهند.


۲۴. تعداد وظایف همزمان را محدود کنید.

بسیاری از صاحبین کسب و کارهای کوچک تا جایی که ممکن است وظایف مختلف را به عهده می گیرند.


توانایی انجام چند کار، در واقع، یک صفت مشترک در میان کارآفرینان موفق است.


در هر صورت، یک بار مجبور هستید بایستید و به فراتر از امروز نگاه کنید.


تا آنچه در جهت منافع خودتان و کسب و کارتان است را در دراز مدت تعیین کنید. موفق ترین کارآفرینان می گویند که از زمانی که شروع به کار کردند می دانستند چه چیز خوب است و چه وظایفی باید به دیگران محول گردد.


۲۵. دائما پیگیر باشید.

ارتباط مداوم، پیگیری و ارتباط متقابل با مشتریان، مخاطبان، و اتحاد های کسب و کار باید شعار هر صاحب کسب و کار خانگی جدید و یا قدیمی باشد.


پیگیری ثابت و مداوم شما را قادر می سازد مخاطبین خود را به مشتری تبدیل کنید، ارزش هر فروش و تعداد خرید مشتریان موجود را افزایش دهید و روابط تجاری قوی با تأمین کنندگان و تیم کسب و کار اصلی خود ایجاد کنید.


پیگیری به خصوص در ایجاد پایه ای در روابط با مشتریان موجود مهم است و در حقیقت کار واقعی پس از فروش شروع می شود.


فروش یک محصول یا خدمات آسان است، اما حفظ مشتریان و برگشت مستلزم تلاش و کار است.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده