بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» رمز موفقیت در بورس چیست

رمز موفقیت در بورس چیست

رموز موفقیت در بورس جیست؟

بازار سرمایه و بورس در نگاه اول و به دید سرمایه گذار مبتدی بسیار نامفهوم و غیر واقعی جلوه می نماید.کسب سود های چند برابری و یا زیان و کاهش سرمایه در کم ترین زمان برای تازه واردین به بازار بورس در ابتدا سخت می نماید، ولی حقیقتی انکار ناپذیر است قبول این مورد که همه سرمایه گذاران در بازار بورس سود نخواهند کرد

حقیقت واقعی در این بازار سود و زیان است که در هر فعالیت اقتصادی وجود خواهد داشت.سرمایه گذاران پس از مدتی حضور و معامله به عمق پیچیدگی و ریزه کاری های بازار بورس پی خواهند برد.

در این بازار هم چون دیگر بازارها مانند مسکن و طلا نیاز به اطلاعات و کسب تجربه به روشنی احساس می شود و هیچ یک به تنهایی عاملی برای موفقیت نخواهد بود.

در بازار سرمایه اصولی وجود دارند که در عین سادگی رعایت آن ها موجب کسب سود و عدم رعایت آن موجب زیان خواهد شد و برخی از آن ها عبارت اند از این که

۱.سرمایه شما بایستی از پس انداز و سرمایه ای باشد که حداقل ۶ ماه نیازی به آن نداشته باشید.

۲.در این بازار شاید در ابتدا غیر حرفه ای باشید ولی بایستی برای ادامه فعالیت حتما حرفه ای شد و اصطلاحات و واژه ها را شناخت، بایستی تحلیل تکنیکال را شناخت حمایت و مقاومت قیمت ها را دانست.

۳.برای خرید هیچ سهمی عجله نکنید حتی بهترین سهام بازار نیز فرصت خرید ایجاد خواهند کرد.

۴.استراتژی خود را تعیین نمایید، مشخص کنید که سهام دار کوتاه مدت هستید یا میان مدت و یا ترکیبی از این دو

۵.آستانه تحمل زیان خود را بشناسید و قبل از بحرانی شدن اوضاع با اقدام لازم از زیان بیشتر جلوگیری نمایید.

۶. اگر خرید پلکانی را در خرید و فروش رعایت نمایید، در ۹۰ درصد معاملات خود موفق خواهید بود و سرمایه گذاری شما به کسب سود منجر خواهد شد.

۷- حد ضرر را جدی بگیرید در غیر اینصورت منتظر خواب سرمایه و زیان بیشتر باشید. بهترین راهکار در زمان فعال شدن حد ضرر، خروج ۵۰ درصدی است و نگه داری ۵۰ درصد باقی سهام تا مشخص شدن روند قطعی سهم

۸. در صورتی که سهم شما پس از ۲ ماه بر طبق پیش بینی عمل نکرد، در فرصت های مناسب ۳۰ تا ۵۰ درصد آن را به سهمی مستعد و آماده صعود تبدیل نمایید.

۹.حتما سبد سهام تشکیل دهید و از ۴ تا ۶ سهم نیز می توانید در سبد خود داشته باشید ولی تعداد بیشتر، تمرکز بر روی سهام را از شما خواهد گرفت.

۱۰.به سهم های دیگر که صعود داشته اند نگاه نکرده و با سهم خود مقایسه نکنید یقینا این سهم ها نیز مدتی خنثی و یا نزولی بوده اند.

۱۱.در صورتی که دید میان مدت دارید، می توانید چند سهم با آینده مناسب را رصد کرده و در ۵ تا حتی ۱۰ مرحله در موقعیت های مختلف و اکثرا در منفی به آن وارد شوید.

۱۲.در صورتی که دید شما کوتاه مدت است، پس از کسب ۱۵ تا ۲۵ درصد سود می بایست با اولین تعادل و عرضه زیاد سهم از آن خروج کنید.

۱۳.تناسب و درصد هر سهم را در پرتفوی خود رعایت کنید.

۱۴. هیچ گاه ریسک نکرده و تک سهم نشوید.

۱۵.صبر بزرگ ترین عامل موفقیت شما در بازار سرمایه خواهد بود ،زیرا سرمایه گذاری در سهام شرکت ها یک فرایند زمان بر است.

۱۶.در سهام خود انعطاف داشته باشید و به موقع با سهم های دیگر تعویض کنید ولی دایما از یک شاخه به شاخه دیگر نروید.هر سرمایه گذاری که موارد بالا را به درستی درک نماید و رعایت کند در ۹۰ درصد سرمایه گذاری خود موفق خواهد بود.با تمرین خواهید توانست بر احساسات خود غلبه نموده و در جهت کسب تجربه و موفقیت گام بردارید.

به خاطر داشته باشید که تصمیم گیرنده نهایی خود شما خواهید بود ، قدرت مدیریت سرمایه گذار ضامن سود او خواهد بود و بیشترین سود ها در میان مدت کسب خواهند شد.  

نکات ضروری برای بورس باز آماتور

1. سهام را برای چند روز یا چند هفته نخرید. افق سرمایه گذاری بلندمدت داشته باشید، و اگر سهم مطمئنی خریده اید، حداقل افق سرمایه گذاری 6 ماهه داشته باشید. از نوسانات گاه به گاه قیمت سهام مطمئنی که خریده اید، نگران نباشید.

2.درصورتی که با مبالغ در اختیار می توانید کاری را شروع کنید که دوست دارید، یعنی خود مستقیما آن را به یک دارایی سرمایه ای به یک کار فیزیکی و عملی تبدیل کنید، به جای این که سهام بخرید، بهتر است همان کار را بکنید. البته، باید مطمئن شوید که در آن کار موفق می شوید. بنابراین، به هیچ وجه توصیه نمی شود که وسیله کار خود را بفروشید و به خرید و فروش سهام بپردازید. مثلا، توصیه نمی شود کامیون خود را که وسیله کار شماست و یا کارگاه خیاطی، آموزشگاه حرفه ای، مطب و یا شرکت خود را بفروشید و با آن در بازار سرمایه حضور یابید. اول باید کار خود را بتوانید انجام دهید و بعد در بازار سرمایه، پس اندازهای خود را سرمایه گذاری کنید.

3.مسکن ضرورتی تام دارد و برای هر شهروند ایرانی و خانواده او تهیه مسکن امری حیاتی است. بنابراین، اگر بین خرید مسکن و خرید سهام می خواهید تصمیم بگیرید، توصیه می کنم نسبت به خرید مسکن اقدام کنید. هرگز مسکن خود را نفروشید تا وجوه آن را به خرید سهام اختصاص دهید.

 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده