دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» احساسی سرمایه گذاری نکنید.

احساسی سرمایه گذاری نکنید.

احساسی سرمایه گذاری نکنید

هر شخصی باید یک سرمایه گذار باشد. اما هر شخصی نباید سرمایه گذاری خودش را انتخاب کند. برای این که سرمایه گذار موفقی باشیم باید ساعت های متمادی را به مطالعه اختصاص بدهیم و برخی مهارت های لازم را در این زمینه کسب کنیم تا درنهایت بتوانیم با استفاده از این مهارت ها به یک سرمایه گذاری موفق اقدام کنیم. به عنوان مثال، وارن بافت بسیاری از کتاب های سرمایه گذاری موجود در کتابخانه شخصی اش را بارها و بارها مطالعه کرده است. درصورتی که زمان و انرژی مورد نیاز برای یک معامله موفق را اختصاص ندهید، به احتمال فراوان دانش طرف مقابل معامله از شما بیشتر شده و عملکرد سرمایه گذاری شما پایین خواهد آمد. در این صورت بهتر است شما از بازار خارج شده یا از سهام با کارمزد پایین خریداری کنید.

تمامی درس هایی که در این قسمت بیان می شود مربوط به افرادی است که فعالانه در بازار سرمایه گذاری می کنند.

احساسی بودن، بخشی از طبیعت انسان است، اما همین موضوع باعث می شود تا بازده سرمایه گذاری کاهش یابد. بسیاری از سرمایه گذاران از آن جایی که احساسات و تمایلات ذاتی و درونی خود را در سرمایه گذاری های خود دخیل می کنند نوعی اشتباه سیستماتیک را انجام می دهند. این دسته از سرمایه گذاران از جانبداری ها و جست وجوی یافتن شواهدی که ذهنیات ایشان را تایید کند تا این که شواهدی که آنها را رد کند در عذاب اند. این گونه افراد تنها زمانی که شرایط بد می شود به فکر ریسک می افتند تا در زمانی که همه شرایط به خوبی پیش می رود و قیمت ها روند صعودی دارد.

این افراد در این فکرند که چطور پول هایی که درنتیجه سرمایه گذاری خود کسب خواهند کرد را خرج خواهند کرد و این موضوع بر قضاوت های ایشان تاثیر گذاشته و باعث می شود تا به پذیرش ریسک بیشتر ترغیب شوند. این افراد بیش از حد خوش بین هستند و از نوعی اعتماد بیش از حد درخصوص توانمندی های سرمایه گذاری شان برخوردارند که می تواند خطرناک باشد. اما وارن بافت نمونه موفق عقلانیت است. تصمیمات ایشان تحت تاثیر احساسات نیست. ایشان اذعان داشته اند که هیچ گاه یک خواب راحت شبانگاهی را به خاطر احتمال کسب سود بیشتر از دست نخواهند داد. وی به صورت بلندمدت فکر می کند و با افول بازار هیچ گاه به هراس نمی افتد و از فرصت های اندک خرید استفاده می کند. برای این که سرمایه گذاری بهتری داشته باشید روانشناسی انسان را خوب فرابگیرید. یاد بگیرید که چطور احساسات می تواند به خطاهای شناختی منجر شود و شما خواهید توانست با آگاهی از موضوع از آن اجتناب کرده و وقتی بقیه افراد مرتکب آن می شوند، سود ببرید.

بافت معتقد است تئوری های مدرن مالی دارای کاستی های اساسی است. موفقیت بلندمدت بافت گواهی بر این موضوع است که فرضیه بازار کارآ اشتباه است. وی می گوید که بتا یک روش احمقانه برای اندازه گیری ریسک است. وی بر این باور است که تنوع برای کسانی که در انتخاب سرمایه گذاری مهارت دارند مضر است. ایشان معتقدند مدل های مالی موضوعات را خیلی ساده سازی می کند و برآورد کمتر از واقعی در رخداد وقایع دارد و وقایعی را که سابقه رخداد قبلی ندارند را در نظر نمی گیرد. بازارها بیشتر تحت تاثیر علوم رفتاری هستند تا علوم فیزیکی، اما مدل خیلی عوامل رفتاری را در نظر نمی گیرند. سرمایه گذاری ترکیبی از علم و هنر است و مدل ها نمی توانند بخش هنری این موضوع را به تصویر بکشند.

بافت بر این نکته مهم تاکید می کند که همواره دایره ای از شایستگی ها شامل یک صنعت، مدل کسب وکار، طبقه دارایی و نوع سرمایه گذاری مشخصی که در آن تخصص دارید را در نظر داشته باشید و تنها در آن حیطه سرمایه گذاری کنید. شما می توانید به یادگیری خود ادامه دهید و به تدریج بر دامنه یادگیری خود بی افزایید و هیچ گاه در زمینه ای که متخصص نشده اید سرمایه گذاری نکنید. وی بر این باور است که سرمایه گذار باید اقدامات محدودی را به صورت صحیح انجام دهد و این در شرایطی است که در محدوده دایره شایستگی هایش حرکت کند. به همین دلیل باف می گوید تنها در زمینه ای که دانش دارید سرمایه گذاری کنید.


وارن بافت.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده