خرید از سراسر دنیا


» ریسک معامله را آگاهانه انتخاب کنید

ریسک معامله را آگاهانه انتخاب کنید

ریسک معامله را آگاهانه انتخاب کنید

از آن جایی که اکثر معامله‌گران فارکس با استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی مثل متاتریدر وارد معامله می‌شوند، گاهی اوقات فراموش می‌کنند که باید پیش از ورود به معامله میزان حجم، میزان حد ضرر و ارزش هر پیپ معامله را محاسبه کنند. نرم‌افزارهای معاملاتی مثل متاتریدر به طور خودکار موارد اشاره شده را محاسبه می‌کنند. به همین دلیل معامله‌گران نیازی به محاسبه دستی احساس نمی‌کنند. اما این یک اشتباه بزرگ در حرفه معامله‌گری است. پلتفرم‌های معاملاتی تنها بعد از ورود به معامله ارزش هر پیپ را محاسبه می‌کنند.

فرض کنید می‌خواهید وارد معامله شوید. سیگنال پرایس اکشن با پین بار صعودی صادر شده و شما می‌دانید که با قرار دادن حد ضرر در زیر پین بار می‌توانید وارد معامله خرید شوید. حد سود معامله هم در فاصله خوبی قرار گرفته و به همین دلیل نسبت حد ضرر به حد سود یا همان ریسک به ریوارد هم منطقی است. تا به این جای کار همه چیز طبق روال پیش می‌رود و اصولا می‌توانید وارد معامله شوید. اما اشتباه اصلی معامله‌گران تازه‌کار این است که پیش از ورود به معامله میزان ریسک معامله ارزش دلاری حد ضرر را با آستانه تحمل ریسک خود مقایسه نمی‌کنندآستانه تحمل ریسک شما چقدر است،آستانه تحمل ریسک یکی از موضوعات مهمی است که هر معامله‌گری باید در بخش مدیریت سرمایه خود آن را به دقت ارزیابی و تعیین کند. آستانه تحمل ریسک، سقفی است که برای ریسک معاملات انتخاب می‌شود. اگر آستانه تحمل ریسک معامله‌گری ۵ درصد کل سرمایه است، یعنی در هر زمانی و با هر تعداد معامله‌ای تنها می‌تواند به اندازه ۵ درصد کل حساب ریسک کند. آستانه تحمل ریسک از هر شخصی به شخص دیگر متفاوت است. شاید معامله‌گر دیگری آستانه تحمل ریسک یک‌درصدی داشته باشد. در این صورت حد ضرر مجموع معاملات نباید بیشتر از یک درصد کل حساب باشد.

توجه به آستانه تحمل ریسک کمک زیادی به معامله‌گر می‌کند. شاید بازاری سیگنال قوی صادر کرده باشد، اما میزان حد ضرر آن بیش از آستانه تحمل معامله‌گر باشد. در این سناریو یا معامله‌گر باید از ورود به معامله خودداری کند و یا این که خیلی ساده حجم معامله را به‌گونه‌ای پایین بیاورد که ارزش دلاری حد ضرر کمتر از آستانه تحمل ریسک معامله‌گر باشد.فرض کنید حد ضرر معامله‌ای ۶۰ دلار و آستانه تحمل ریسک معامله‌گر هم ۳ درصد کل حساب است. طبق قوانین مدیریت سرمایه، اگر موجودی حساب ۱۰۰۰ دلار باشد، معامله‌گر نمی‌تواند وارد این معامله شود. ۶۰ دلار حد ضرر یا ریسک ۶ درصد نسبت به موجودی حساب، فراتر از تحمل ۳ درصدی معامله‌گر است. اما اگر حجم معامله را تغییر یابد، می‌توان ارزش حد ضرر را به زیر ۳۰ دلار رساند. در این صورت معامله‌گر با حجم کمتری وارد معامله خواهد شد و بی دلیل حساب خود را در معرض ریسک جدی قرار نخواهد داد.متاسفانه معامله‌گران زیادی هستند که چندین سال در بازار فارکس فعالیت می‌کنند، اما هنوز به حد ضرر یا حجم مناسب برای معامله توجهی نمی‌کنند. عده‌ای دیگر از معامله‌گران هم استراتژی سفت و سختی دارند و تنها از حجم ثابتی برای تمام معاملات استفاده می‌کنند. اگر شما هم تمایلی به تعیین حد ضرر ندارید و یا حجم معاملات را بدون دلیل خاص و منطقی انتخاب می‌کنید، بهتر است که ابتدا مقاله آموزشی رابطه ریسک با بازدهی در بازار فارکس را مطالعه کنید تا به اهمیت حد ضرر در معاملات پی ببرید. در ادامه این مقاله ما سعی می‌کنیم رابطه پیپ با حجم معامله و همچنین ارزش دلاری حد ضرر و رابطه آن با آستانه تحمل ریسک را بررسی کنیم. این ارزیابی به شما کمک خواهد کرد تا مدیریت بیشتری بر ریسک معاملات و سرمایه خود داشته باشید. فراموش نکنید که مدیریت ریسک مهم‌ترین اصل در حرفه معامله‌گری فارکس است.

پیپ چیست،در بازار فارکس کوچک‌ترین واحد قیمت‌گذاری ارزها پیپ است. در اکثر جفت ارزها پیپ همان ۰٫۰۰۰۱ جفت ارز است. اما در جفت ارزهای ین ژاپن هر پیپ برابر ۰٫۰۱ است. برخی از کارگزاری‌ها در قیمت‌گذاری جفت ارزها از پنج رقم اعشار استفاده می‌کنند و در نشان دادن جفت ارزهای ین هم از سه رقم اعشار استفاده می‌کنند. در این صورت آخرین رقم اعشار رقم پنجم به جای اینکه پیپ خوانده شود، به آن پیپیت یا pipette گفته می‌شود که برابر یک‌دهم یک پیپ است. یعنی ده پیپیت می‌شود یک پیپ.


منبع.از مجموعه امواج الیوت


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده