خرید از سراسر دنیا


» روش تنظیم اهداف چیست ؟

روش تنظیم اهداف چیست ؟

روش تنظیم اهداف چیست ؟

مطمئنم همه ی شما در زندگی اهدافی داريد، ولی چند اصل اولیه و اساسی برای تنظیم این اهداف وجود دارد که حتما باید به آن ها پی ببرید، زیرا تنها در این صورت به اهداف تان دست خواهید یافت.

هدف، فراتر از نتیجه و حاصل کار است. به اعتقاد من نیت اصل نهفته در پس تنظيم اهداف تنها دستیابی به مواردی خاص نیست، بلکه این کار به شما هویت جدیدی خواهد بخشید.

در پایان راه زندگی تمام چیزهایی که در طول عمرتان جمع کدام موجب رضایت و خوشحالی شما نخواهند شد بلکه آنچه برایتان اهمیت ویژه ای دارد این است که در مقام انسان چه کرده اید تا چه حد خلاقیت داشته اید،دیگران در مورد شما چه فکر می کنند، برخی، اهدافی را کورکورانه مد نظر قرار می دهند بدون این که میل باطنی خود را از دست یافتن به چنين هدفی در نظر بگیرند.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

هنگام تعیین هدف هایتان بايد بسیار دقت کنید. زمانی که هدف هایتان را تنظیم میکنید باید بدانید به چه دلیل می خواهید این کارها را انجام دهید. کار نسبتا سختی است، زیرا اغلب ما عادت کرده ایم تنها پوسته خارجی هدف را ببینیم.

تصور کنید می خواهید ظرف یک سال یک میلیون دلار داشته باشید. آیا داشتن چندین بسته پول در خانه برای شما آن قدر هیجان انگیز و جذاب هست که برای آن تلاش کنید، اما تصور این که با داشتن چنین پولی می توانید آزادی بیشتری داشته باشید، توانایی و قدرت بیشتری حس کنید و یا از لذت و خوشی بیشتری برخوردار گردید، مسلما بیش از خود پول شما را به حرکت واخواهد داشت.

کسانی که تاکنون تنظیم اهداف را امتحان کرده اما نتیجه ای نگرفته اند، چند مشکل اساسی در این کار دارند. اکثر این افراد هنگام تنظيم اهداف شان چند نکته ی اصلی را فراموش میکنند. آن ها این کار را به طور جدی و منظم پی نمیگیرند و این کار را مثلا سالی یک بار، هنگام شروع سال جدید انجام می دهند. در این هنگام اهدافی را که سال پیش داشتند و به آن ها نرسیدند کنار میگذارند و اهداف جدیدی خلق میکنند در حالی که باز هم دلیل رسیدن به این هدف ها را نمی دانند. اهدافی دارند اما مطمئن نیستند آن چه درسرشان میگذرد، در دل شان نیز هست یا نه.

اگر نیت اصلى هر هدف را نشناسید، دنبال کردن آن برای شما بی معنی و دشوار خواهد بود.

از شما می پرسم،چرا رفتارهای هر فرد با دیگری متفاوت است اول به سبب دلایل و دوم به جواب سوالات.

برای هر کار باید دلایل کافی داشته باشید. برای انجام هر کار می توان راه هایی یافت اما اگر مقصود از آن کار را ندانید هیج وقت آن قدر تحت تاثیرش قرار نمی گیرید که بتوانید آن را تا انتها دنبال کنید. در پس هر موفقیت بزرگی، دلیلی وجود دارد و همین دلیل است که به آن قدرت می بخشد. ما در مبحث بعد به دلایل اهداف خواهیم پرداخت، اما اکنون به مشخص شدن اهداف تان می پردازیم.

بحت را از آن جا شروع می کنم که چطور می توان کاری کرد که اهداف عملی شوند. من معتقدم بمحض فکر کردن راجع به هر چیز، می توان آن را به دست آورد. شنیده ام ریشه واژه میل در لاتین برگرفته از توانایی است. بسیار جالب است. پس میل به چیزی يعنی توانایی به دست آوردن آن. من معقتدم با تعيين یک هدف و اشتياق برای رسیدن به آن، قابليت دستیابی به ان حاصل می شود زیرا این قابليت در درون ما هست و ما تنها با تعيين هدف، آن را به سطح می آوريم.

بیایید ببینیم برای رسیدن به موفقیت چه می توان کرد،می دانید به چه دلیل اهداف واقعی به نتیجه می رسند،تئوری های زیادی بیان شده اند اما در این جا تنها به ذکر برخی از آن ها اكتفا خواهم کرد. درباره هر چه فکر کنید، هر چه که تمام فکر شما را متوجه خود کند، تحقق خواهد یافت. من و شما این را بخوبی میدانیم زیرا قبلا مفصلا در این باره صحبت کرده ایم.

زمانی که هدفی فکر شما را به خود معطوف کند همواره بدان توجه خواهید کرد و مرتب ایده های نويی به مغزنان می رسد. این گونه است که می توانید راه حل های نوينی خلق کنید و روش های متعددی را برای رسیدن به هدف امتحان کنید. پس بخشی از تنظيم اهداف، توجه و تمركز مداوم در مورد آن هاست.


شما مي توانيد اهدافی را مشخص کنید که رسیدن به آن ها مستلزم صرف زمان زیادی است، اما باید به خاطر داشته باشید که در طی این مدت باید مرتب اهداف تان را بازنگری کنید. علاوه بر این، زمانی که هدفی را تعیین می کنید فرایند بسیار جالبی در مغز آغاز خواهد شد. ذهن خودآگاه و ناخودآگاه هر دو فعال می شوند. به روشنی در می یابيد جایی که الان قرار داريد منزل حقیقی شما نیست. متوجه تفاوت موقعیت کنونی تان با مقصدی که در نظر داريد، می شوید و به همین دلیل مغزتان ناراضی خواهد بود. گفتیم بخش اعظم فعالیت های انسان به دلیل احساس نارضایتی است. اگر راضی و خوشحال باشید نیازی به تحرک نمی بینید، اما هنگامی که احساس نارضایتی میکنید قدرت انجام هر کار را خواهید داشت.


نویسنده.آنتونی رابینز

منبع.از مجموعه موفقیت نامحدود در 20 روز



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده