ثروتسازی با هیپنوتیزم


» دیگران را عوض کنید

دیگران را عوض کنید

دیگران را عوض کنید

زمانی که دیگران درباره عقاید قدرت بخش اغلب شان میگویند امکان ندارد بتوانید کسی را عوض کنید هر کس نظام فکری خاص خودش را دارد، اما من معتقدم هر کس در هر سنی می تواند خود را تغییر دهد. تفاوت تنها در مدتی است که مردم به آن نیاز دارند تا به نقطه عطف برسند. برای برخی این مدت بسیار طولانی است. سال ها می گذرد تا آن ها دریابند باید آن چه بدان معتقدند تغییر یابد اما بعضی در یک آن به این باور می رسند.

معمولا تغییر افراد مسن دشوارتر است زیرا آن ها از شرط انعطاف پذیری برخوردار نیستند. گرچه بسیار ی از کهن سالان هستند که به مراتب بیش از جوانان در اتخاذ مواضع، انعطاف پذیری نشان می دهند. اگر بیاموزيد چگونه می توان تغيير کرد، این کار به سادگی نشستن پشت کامپیوتر و تغییر فایل ها با اشاره یک انگشت شماست. به همین سادگی. اگر ندانید روش تغییر یافتن چیست ناچارید سالها با باورهایی زندگی کنید که مانع رشد شما هستند.

برخی از مردم از تغییر می ترسند. آن ها میگویند،من سال هاست به همین روش زندگی کرده ام.بارها در این کتاب تکرار کرده ام در معادله زندگی، گذشته با آینده برابر نیست. امیدوارم این جمله را به خاطر بسپارید. جریان زندگی رو به جلو است و نمی توان در گذشته باقی ماند. میگویید در گذشته امتحان کرده ام اما نشده است اشتباه مطلق نباید آن چه را در گذشته انجام داده اید و از آن نتیجه ای نگرفته اید به بایگانی ذهن بسپارید. باز هم امتحان کنید، شاید با روش دیگری به نتيجه برسيد. حتی اگر یک لحظه قبل، از توان خود بهره نگرفته اید همين الان دوباره امتحان کنید.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

لطفا انعطاف پذیر باشید. شیوه خود را بررسی کنید و اگر لازم دیدید آن را تغییر دهید. اگر روش شما در زندگی غیر از این باشد همواره مايوس و ناامید خواهید بود و نمی توانید هیچ کاری را شروع کنید، مگر به اجبار. اگر اديسون هم تسليم شکست های گذشته میشد هیچ وقت قادر به اختراع نبود. او نهصد و نود و نه بار ساخت لامپ الکتریکی را امتحان کرد و موفق نشد اما از پا ننشست. از این نمونه ها فراوان اند. اگر شرح حال آن ها را بدانید، درک میکنید که گذشته، گذشته است. هیچ وقت روزهای گذشته مشكل ایام آینده را تعيين نمیکنند. گذشته تنها یک منبع اطلاعاتی است. می توان از گذشته درس گرفت و آینده را درخشان تر کرد.

حال دانستید که باید عقاید خود را تغییر دهید و باورهای جدیدی در ذهن بکارید. یکی از بهترین این باورها این است که همیشه راهی برای حل مشکلات وجود دارد. همواره در هر موقعیتی می توان به تتیجه رسید. اصلا مهم نیست که در زندگی چه بر سرتان آمده و یا حل مشکل شما چقدر دور از ذهن به نظر می رسد؛ اگر باور کنید که هر مشکلی راه حلی دارد، حتما راه حل آن را خواهید یافت. به پول، کار یا محبت نیاز دارید حتما راهی برای به دست آوردن آن خواهيد یافت. وقتی یکی از کارمندانم چند ميليون دلار از شرکت من دزدید همه متحیر شده بودند. شرکت ما هفتاد و پنج هزار دلار مقروض بود. شرکایم می پرسیدند،چند وقت دیگر ورشکست خواهیم شد چگونه می توانیم سرپا بمانیم.

اما من این سوالات را کنار گذاشتم. در ابتدا خیلی عصبانی شده بودم ولی سعی کردم از تجربیات ام استفاده کنم. می دانستم فکر من بر همان چیزهایی متمرکز خواهد شد که درباره اش سوال می کنم. پس بایست برای دست یافتن به احساس قدرت از خود سوالاتی میکردم که فکر مرا متوجه راه حل مشکل می کرد. از خود پرسیدم من برای اینکه قرض هایم را بپردازم چه باید بکنم این سوال را بارها و بارها در ذهن خود تکرار کردم. دیگران میگفتند تو دیوانه ای هیچ راهی وجود ندارد. ما ورشکست شده ایم. اما من می گفتم: اگر باور داشته باشیم که همیشه راه حلی وجود دارد، برای پیدا کردن آن تلاش خواهیم کرد و آن را به دست خواهیم آورد، من سعی کردم پاسخ پرسش ام را بیابم و روشی را طراحی کردم که توانست شرکت را از بحران خارج سازد.

عقاید اصلی ما ستون های زندگی مان هستند. پس همین الان دفترچه موفقیت خود را بردارید و دو عقیده اصلی زندگی خود را که تصور میکنید شما را محدود کرده اند، در آن یادداشت کنید. 

مثلا من به اندازه کافی با هوش نیستم پول ندارم، خیلی جوان و بی تجربه ام يا خیلی پیرم به اندازه کافی انرژی ندارم سالم نیستم دور و بری هایم پوچ و ضعیف اند،این کار را نمی توانم بکنم چون زن یا مرد هستم سیاه پوستم سفید پوستم، رنگ پوستم زرد است مسلمان هستم یهودی هستم، و یا هر چیز دیگری که شما را از موفقیت و پیشرفت باز می دارد.

عقاید خود را به صورت یک جمله بنویسید. مثلا اگر پول داشتم می توانستم موفق شوم بسیار خوب، حالا چگونه می توان از شر این عقیده خلاص شد مرحله ی اول را انجام دادیم، یعنی باوری که باید تغییر یابد مشخص شد و اکنون به مرحله ی دوم رسیدیم. آنچه در انجام این مراحل بسیار اهمیت دارد حفظ توالی آن است. باید مراحل را به ترتیب 1.2.3.4.5 انجام داد. این روش درست مانند یک فیلم است. نمی توانید این فیلم را از عقب به جلو نگاه کنید. برای تغییر خودتان و یا هر کس دیگری باید توالی مراحل تغییر را رعایت کنید.

نویسنده.آنتونی رابینز

منبع.از مجموعه موفقیت نامحدود در 20 روز


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده