بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اقتصاد جدید

اقتصاد جدید

اقتصاد جدید

رابرت کیوساکی می گوید اقتصاد جدید در دنیا که اقتصاد ایران هم به نوعی تاثیر پذیری زیادی از آن ها دارد بسیاری از مردم را وارد یک بازی برد باخت به نفع ثروتمندان کرده است و آن این است که بسیاری از مردم چاره ای جز سرمایه گذاری و تبعیت از آن چه که در مقابل آن ها گذاشته می شود ندارند. این مسئله دلایل زیادی دارد. جدا از تفاوت های فردی بین افراد ، اکثر افراد ، آموزش های مالی با تحصیلات عالی اندکی دارند و نمی توانند موقعیت های سرمایه گذاری مناسب را از آن چه که به آن ها پیشنهاد می دهند تشخیص دهند.

لذا در سرمایه گذاری هایی وارد می شوند که سیستم اقتصادی رایج به آن ها پیشنهاد می کند و فرد هیچ کنترلی بر روی آن ها ندارد و سرمایه آن ها یا تقویت نمی شود با تقویت بسیار کمی خواهد داشت .

نمونه هایی از این گونه سرمایه گذاری ها در کشور خودمان ، سرمایه گذاری در حساب های بانک ها، خرید اوراق مشارکت و نمونه هایی از این دست است. همان گونه که در اقتصاد کشور خودمان شاهد هستیم، تورم بیست و چند درصدی سالیانه مجالی برای تقویت پول در این گونه سرمایه گذاری ها نمی دهد و بهترین حالت در این گونه سرمایه گذاری ها این است که ارزش پول همگام با تورم رشد کند.

پیشنهاد این گونه بسته های پولی توسط دولت ، به دلیل رشد زیاد نقدینگی سرگردان در دست مردم است که ناشی از درآمدهای نفتی است و این سرمایه ها به طرف هر بازاری سرازیر می شود جز ایجاد حباب در بازارها و افزایش تورم نتیجه دیگری ندارد لذا دولت به جای برنامه ریزی بر روی تولید و ارائه بسته های تشویقی برای مشارکت سرمایه های سرگردان در تولید، جمع آوری و کنترل این نقدینگی را در سرلوحه کار خود قرار می دهد و اکثر مردم که دارای هوش مالی زیادی نیستند دریافت سود سالیانه ۲۰ درصد را محملی مناسب برای سرمایه گذاری خود می دانند. غافل از اینکه در اینگونه شرایط تورمی، نه تنها پولشان تقویت نمی شود بلکه در بهترین حالت ارزش پولشان قدرت خرید نسبت به سال قبل ثابت می ماند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده