دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چرا افراد زیادی هستندکه با وجود استعداد بالایشان کم پول در میاورند

چرا افراد زیادی هستندکه با وجود استعداد بالایشان کم پول در میاورند

چرا افراد زیادی هستند که با وجود استعداد بالایشان خیلی کم پول در میاورند.


چند روز پیش ماشینم به خوبی کار نمیکرد.انرا به مکانیکی بردم و مکانیک جوانی که در انجا بود در عرض چند دقیقه ماشینم را تعمیر کرد او توانست تنها با گوش دادن صدای موتور اشکالش را بفهمد و من از این همه مهارت متحیر شدم.

حقیقت غم انگیزی که وجود دارد این است که داشتن استعداد عالی برای موفقیت کافی نیست.

یک بار یک مشاور امور مالی که در تجارت تجهیزات پزشکی تخصص داشت به من گفت بسیاری از پزشک ها و متخصصین از نظر مالی در مضیغه مالی هستند.در صورتی که من تا اون موقع فکر میکردم این افراد به محض اینکه فارغ التحصیل شوند پول از هر طرف به سویشان روانه میشود.

همین مشاور امور مالی به من گفت که این افراد تنها فاقد یکی از مهارت های لازم برای کسب ثروت عظیم هستند. 

معنای گفته ی ان مرد این بود که بسیاری از افراد فقط لازم است یک مهارت دیگر کسب کنند تا پس از ان بتوانند درامدی هنگفت به دست بیاورند.

و ان مهارت چیزی جز شناخت بازار،روابط عمومی و مهارت فروش نیست.یک ضرب المثل قدیمی می گوید، داشتن شغل کلمه ی کوچک شده و مخفف شده ای است برای اب در هاون کوبیدن.

متاسفانه باید بگوییم که این جمله در مورد میلیون ها نفر از افراد صدق میکند چون سیستم اموزشی اعتقاد ندارد که دانش مالی اساسا دانش است.به همین خاطر بسیاری از کارگران و کارمندان در حد حقوقشان زندگی میکنند.ان ها کار میکنند تا بتوانند قبوض ماهیانه شان را پرداخت کنند.

تیوری مدیریتی وحشتناک دیگری وجود دارد که میگوید کارمندان به سختی کار میکنند تا اخراج نشوند و کارفرمایان هم آن اندازه به ان ها حقوق میدهند که هوس استعفا به سرشان نزند

و اگر شما به نمودار پرداخت حقوق خیلی از شرکت ها نگاهی بیاندازید حقایقی در مورد این عبارت خواهید یافت.

نتیجه نهایی این است که میبینید، بسیاری از شاغلان هرگز در کارشان پیشرفتی نمیکنند.ان ها همان کاری را انجام میدهند که سیستم اموزشی به ان ها یاد داده است یعنی یافتن یک شغل مطمعن.

بسیاری از کارمندان به خاطر حقوق ماهیانه و مزایایی که در کوتاه مدت نصیبشان می شود روی کار تمرکز می کنند و معمولا از انجام کارهایی که در بلند مدت پاسخگویی زحماتشان است گریزانند و انرا مصیبت امیز و پر خطر می دانند.به جای انجام چنین کاری توصیه میشود بیشتر برای یادگیری دنبال کار بگردید و نه برای کسب درامد،پیش از اینکه حرفه ی خاصی را برگزینید و در دام غیر سازنده چرخه ی دورانی گرفتار شوید به مسیری که میخواهید طی کنید و مهارت هایی که باید کسب کنید نگاهی بیاندازید.

منبع:مجموع پدر پولدار پدر بی پول

نویسنده:رابرت کیوساکی


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده