دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اعتماد سازی در فروش

اعتماد سازی در فروش

اعتمادسازی در فروش


در هر مراوده ای به ویژه مراودات تجاری، بحث اعتمادیکی از مهم ترین مواردی است که می تواند به عنوان یک وجه تمایز مطرح شود. در حقیقت مشتری از شخص یا کسب و کاری خرید می کند که بتواند به آن اعتماد کند. پس جلب اعتماد مشتریان یکی از مسائل اصلی است که کسب و کارها روی آن وقت و انرژی زیادی می گذارند. این یکی از وظایف تیم فروش و در راس آن ها مدیر فروش است که بتواند با اعتمادسازی، در فروش محصولات و خدمات شرکت تحول مثبتی ایجاد کند. در حقیقت یکی از عناصر و المان های اصلی در بحث برندسازی و برندینگ، هم اعتمادسازی است. برای اعتماد سازی در فروش به طور ساده می توان گفت باید به درستی با مشتری ارتباط برقرار نماییم. اما خود ارتباط درست با مشتری یک بحث بسیار گسترده است که نمی توان آن را به سادگی در چند کلمه توضیح آن را خلاصه کرد. در این مطلب قصد داریم به طور خاص به بحث اعتماد سازی درفروش بپردازیم.

یکی از مهم ترین و پایه ای ترین موارد در اعتمادسازی در فروش، بحث قانع کنندگی است. پیش تر ذکر کردیم برای ایجاد اعتماد در مشتری، که وی به خرید ترغیب شود باید با وی به خوبی ارتباط برقرار نماییم. در یک ارتباط درست می توان مشتری را به شکل درست به خرید از یک کسب و کار قانع کرد. برای قانع کننده بودن، اول باید کارشناسان تیم فروش به خوبی در خصوص نیازهای مشتری حرف های وی را بشنوند و احساس مهم بودن را به وی منتقل کنند. سپس باید با تسلط کامل به ویژگی های محصول کسب و کار، به توضیح مزیت های محصولات خود برای رفع نیازهای مشتری بپردازند. این بحث یعنی قانع کنندگی به خودی خود روش های گوناگونی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم.

کنجکاوی در مورد دیگران برای اعتماد سازی در فروش

در حقیقت باید بدانید که دیگران در صورتی جذب شما می شوند که علایق و اولویت های آن ها را نشانه بروید. برای به دست آوردن اطلاعات در مورد علایق و اولویت های دیگران باید در مورد آن ها کمی کنجکاو بود. اگر در مورد چندین نفر اطلاعات کافی را بدست بیاورید، کم کم به شناختی درست خواهید یافت که می توانید خصوصیات، علایق و اولویت ها را برای افراد با روحیات مشابه حدس بزنید. برای داشتن یک ارتباط درست و مستمر با مشتری که ضامن موفقیت یک کسب و کار است، باید حتما مقداری کنجکاوی داشت.

شخصیت با ثبات برای اعتماد سازی در فروش

هیچ مشتری عاقلی به فردی که شخصیت با ثباتی ندارد نمی تواند اعتماد کرده و از او خرید نماید. شما در مواجهه با هر فردی با رفتار خود شخصیتتان را نشان می دهید. اگر خود را آدمی با ثبات نشان دهید، مشتری می تواند رفتار شما را پیش بینی کرده و در برابر شما احساس امنیت کند. در چنین شرایطی وی می تواند به شما اعتماد کند. در حقیقت این حس امنیت و آرامشی که وی در برابر شما دارا شده است خود پایه و اساس یک رابطه مستمر و قوی همراه با اعتماد خواهد بود.

ثبات قدم نیز یکی دیگر از مواردی است که باید در زمینه جلب اعتماد مشتری در نظر داشته باشیم. باید در نظر داشت که در یک روز نمی توان اعتماد کسی را به طور کامل بدست آورد و این پروسه زمان بر است. از این رو باید از همان اول حرف و عمل شما در ذهن مشتری یکی باشد تا بتوانید وارد پروسه اعتماد سازی در فروش شوید و کم کم اعتماد وی را جلب نمایید. مهم است که به عنوان مثال اگر در ابتدای کلام خود می گویید، برای بیان مطلب 15 دقیقه وقت می خواهید، روی حرف خود بمانید و نهایتا همان 15 دقیقه را برای بیان مطالب خود استفاده کنید. چون هر چه حرف و عمل شما یکی نباشد اعتماد مشتریان به شما کم خواهد شد.

منبع: از مجموعه پدر پولدار پدر بی پول

نویسنده:رابرت کیوساکی


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده